خبرهای کلی

انتخابات دولت پشت کورونا



فرض بر این است که این فاجعه گسترده به زودی بدون عواقب ناشی از تغییرات اجتناب ناپذیر در ساختار و ماهیت سیستم های سیاسی و اقتصادی به زودی پایان می یابد. از این روز به بعد ، می توانیم نشانه هایی از بروز بحران در روابط بین الملل و همچنین روابط بین ملل و کشورها در سراسر جهان را مشاهده کنیم.

ایران ممکن است از نظر حساسیت بین همه کشورها یک استثنا باشد ، زیرا تا زمانی که قیمت های جهانی نفت به 15 دلار سقوط نکند و جنگ شروع شود ، قیمت انرژی به دلیل تحریم ها از این بازار سود نخواهد برد. اکنون اوضاع نگران کننده تر از گذشته است. رکود در بورس جهانی ، از جمله نفت و سایر محصولات ، به دلیل همین دلیل بالا ، به دلیل تحریم های بی سابقه ، تأثیر چندانی بر اقتصاد کشور نداشت ، زیرا اولا وضعیت برای ایران مطلوب نبود. اگر اوضاع یکسان باقی بماند ، مشخص نیست اختلافات سهام آتی کرونا در بازار جهانی چه خواهد بود. در عین حال انتظار می رود که درگیری ها و اختلاف نظرها در مورد حفظ یا احیای مواضع گمشده دولتها در بازار جهانی منجر به درگیری نظامی شود. برای بهتر شدن یا بدتر شدن سقوط اقتصاد ایران ، مستلزم پذیرش شرایطی است که در آن دولت نقش اساسی را در بازسازی اوضاع و ایجاد تعادل پویا بین طرفین درگیری ایفا کند. این وظیفه تنها در صورتی امکان پذیر است که دولت بتواند بین همه سطوح هماهنگی ایجاد کند و استقلال نسبی داشته باشد.

رهایی دولت از ملاحظات سیاسی و جناحی و ترجیح دادن به منافع عمومی ، راه حل اصلی است که می تواند برای غلبه بر این چرخش خطرناک کمک کند. اما قبل از آن ، لازم است در درک نقش دولت در دوره حاضر ، تعدیل شود. آیا هنوز برخی افراد باید آن را “ابزاری” تلقی کنند یا باید “استقلال نسبی” آن را تشخیص دهند و با آن توافق کنند؟

تجربه مدیریت بحران کرونا در ماه های اخیر نشان داده است که ، مانند گذشته ، نه تنها دولت بلکه افکار عمومی در تمام سطوح اقتصادی و اجتماعی گاهی با تعدادی از منطق و استراتژی های متناقض روبرو می شوند. صاحب راهبردها و راهبردهای کلی از یکدیگر فاصله زیادی دارند. این امر دولت را برآورده ساخته است تا خواسته های پویایی اقتصادی و اعتماد عمومی را برآورده سازد. از طرف دیگر ، مشروعیت مردم را به چالش می کشد.

ناگزیر ، او خودش و این خواسته ها را بر روی خودش قرار می دهد. دولت نیز یک استثنا نخواهد بود. فرقی نمی کند که دولت تأسیس ، با توجه به ماهیت نزدیکی ، یا هر دولتی با رویکرد متفاوت ، به منافع بلند مدت هیچ کشور ، ملت یا ملتی عمل نکند ، یا در جهت منافع کوتاه مدت برخی عمل نکند. مشروعیت دولت در انجام مسئولیت های خود از بین بردن ملاحظاتی است که مانع از مدیریت وضعیت در شرایط بحرانی می شود. این وضعیتی است که اخیراً کرونا باردار شد. جامعه جهانی با Corona شکل جدیدی می گیرد.


کلیه محتوای این سایت بر پایه استخراج اخبار روز، اقدام به انتشار مجدد محتوا می نماید، به همین خاطر مسوولیت همه محتوای سایت بر عهده سایت های منبع بوده و سامانه آنلاین رویداد برتر هیچ مسوولیتی در قبال نوشته های سایت ندارد.

دکمه بازگشت به بالا