ورزش

آغاز به کار رسمی کمیته غواصی با تشکیل ۵ کارگروه ویژه

امیرحسین فروغ با تأکید بر اهمیت و جایگاه کمیسیون غواصی گفت: غیر از ایران و مصر ، فعالیت های مربوط به شیرجه در سایر کشورهای جهان در قالب فدراسیون دنبال می شود. البته در مصر توجه به غواصی و فعالیت بسیار بیشتر از نجات جان انسان ها است ، اما در ایران عکس این را می بینیم.

وی با اشاره به کارهای قبلی کمیسیون غواصی ایران خاطرنشان کرد: “جهان بینی غواصی نشان دهنده اهمیت این منطقه و لزوم صرف انرژی و هزینه های لازم است. در گذشته کمیسیون غواصی هزینه زیادی به ایرانی پرداخت نکرده است. ما دیده ایم که گروه های کاری مانند گروه های آزمایشی در دنیا شناخته شده نیستند. کارگروه آموزش نیز در کمیته غواصی ایجاد شده است ، در حالی که این کارگروه و فعالیت های اختصاص داده شده بیشتر مربوط به کمیته آموزش است .

رئیس کمیته غواصی با بیان اینکه این کمیته برای رسیدن به اهداف خود باید کارگروه های اصلی و م effectiveثر ایجاد کند ، از تشکیل پنج کارگروه تحت عنوان “کارگروه فنی” ، “کارگروه رقابت” ، ” کارگروه نظارت و کنترل “،” کارگروه “،” محیط زیست “و” کارگروه غواصی “فعالیت های خود را دنبال می کنند.

وی که به عنوان مربی ارشد در انجمن جهانی غواصی نیز فعالیت می کند ، بر اهمیت راه اندازی و راه اندازی این کارگروه ها تأکید کرد و اظهار داشت: “در این میان کارگروه فنی مهمترین کارگروه است.” می توان گفت فعالیت های هر کارگروه تحت نظارت این کارگروه رصد می شود. نتایج فعالیتهای همه گروههای کاری باید توسط کارگروه فنی تأیید شود تا بتواند به عنوان ملاک عمل و تصمیم گیری به عنوان خروجی کمیته غواصی مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته فروغ ، به دلیل اهمیت و جایگاه کارگروه فنی در کمیته غواصی ، این کارگروه متشکل از غواصان از سیستم های مختلف آموزشی و با تجربه بین المللی است.

رئیس کمیته غواصی تأکید کرد: کارگروه های دیگری نیز هستند که می توانند به عنوان زیرگروه این کمیته تشکیل شده و کار خود را آغاز کنند اما فعلاً در اولویت نیستند. در حال حاضر ، این پنج کارگروه برای فعال کردن آنها برای دستیابی به اهداف مورد نیاز برای سازماندهی غواصی کشور در دستور کار است.

256 251

دکمه بازگشت به بالا