جامعه

تهیه دستورالعمل غواصی در زیستگاه‌های حساس

مدیرکل دفتر حفاظت از اکوسیستم دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: “گردشگری و غواصی ناپایدار از جمله مشکلات ما در خلیج فارس و دریای عمان است.” در این شرایط ، دستورالعمل های غواصی برای زیستگاه های حساس تهیه شده است.

به گزارش رویداد برتر ، داوود میرشکار وی امروز با گرامیداشت روز جهانی تالاب ها و پنجاهمین سالگرد کنوانسیون رامسر که در آژانس حفاظت از محیط زیست برگزار شد ، خاطرنشان کرد: افزایش دمای کره زمین با افزایش دما در خلیج فارس همراه خواهد بود. ، به خصوص شاخ گوزن های دریای عمان و خلیج چابهار که از وضعیت بهتری برخوردار هستند نیز حدود 90٪ سفید شده است.

مدیرکل دفتر حفاظت از اکوسیستم دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مرجان ها علاوه بر بالا بردن دما ، به دلیل کدورت آب نیز سفید می شوند.

میرشکار همچنین تقریبی است برنامه اقدام ملی برای حفاظت از لاک پشت های دریایی وی توضیح داد: اگر این برنامه اجرا شود ، ما مدیریت یکپارچه ای برای حفاظت از لاک پشت ها خواهیم داشت. همچنین یک برنامه عملی برای حفاظت از دلفین های کوهان دار در نخیلو در حال تدوین است.

به گفته وی ، غواصی و گردشگری ناپایدار از جمله مشکلات دریای عمان است ، یک نامه هدف با منطقه آزاد کیش برای رسیدگی به این بخش امضا شده است. از طرف دیگر ، گشت های دریایی به طور مداوم در طول سال بعد انجام می شوند ، مشروط بر اینکه از آنها پشتیبانی شود.

مدیرکل دفتر حفاظت از اکوسیستم دریایی سازمان محیط زیست نیز گفت: پروژه توانبخشی Absangha در جزایر خارک و نایبند اجرا می شود.

میرشکار در پایان سخنان خود به این نکته اشاره کرد برنامه محافظت از فک خزر اطلس خلیج فارس و دریای عمان تدوین شده و اطلس دریای خزر نیز به زودی تدوین خواهد شد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا