اقتصادی

طراحی سایت واکنش گرا (نکته ای که حتما باید رعایت شود)

اگر به تازگی به دنیای طراحی سایت قدم گذاشته اید تا کسب تجربه و حرفه ای شدن راه زیادی در پیش دارید. طراحان سایت حرفه ای و با تجربه بعد از طراحی هر کدام از بخش های مختلف سایت مانند هدر، فوتر، صفحات، المان ها و … علاوه بر بررسی سایت در صفحه نمایش کامپیوتر، در سایر دیوایس هایی که کاربر ممکن است از آن ها استفاده کنند مانند موبایل و تبلت دراین دستگاه ها نیز سایت را بررسی می کنند تا از نمایش کامل و منظم صفحات سایت اطلاع پیدا کنند.

طراحی واکنشگرا یا ریسپانسیو سایت (Responsive)  همان تکنیکی است که با استفاده از آن تمامی سایت ها در تلفن همراه نیز به خوبی برای کاربر به نمایش در می آید. طراحان سایت با توجه به روشی که برای راه اندازی سایت از آن استفاده کرده اند مانند سیستم مدیریت محتوا و یا زبان برنامه نویسی اختصاصی برای ریسپانسیو کردن سایت اقدام می کنند. در سایت های وردپرسی، طراح با تنظیم فاصله ها و مقدار دهی مناسب به هر المان از صفحه سایت را برای نمایش در موبایل آماده می کند و در سیستم های اختصاصی نیز می توان با استفاده از تکنولوژی بوت استرپ (bootstrap)  که یکی از فریم ورک های قدرتمند زبان جاوا اسکریپت می باشد سایت را واکنشگرا می کند.

هدف از طراحی سایت اصفهان

از آن جایی که امروزه درصد بسیار زیادی از کاربران اینترنت توسط تلفن همراه خود وارد سایت های مختلف می شوند، بسیار حائز اهمیت و ضروری است که سایت شما در موبایل نیز به خوبی نمایش داده شود. موتور جستجوی گوگل نیز یکی از مهمترین فاکتورها برای امتیاز بالا سئو سایت را طراحی سایت واکنشگرا در نظر گرفته است و با ارائه الگوریتم موبایل فرندلی (mobile friendly)  به این خبر رسمیت بخشیده است. ربات های گوگل (خزنده ها) بعد از بررسی یک سایت نسخه ریسپانسیو آن را چک کرده و به آن از لحاظ تکنیکال امتیاز می دهند.

نکاتی که باید در طراحی سایت رسپانسیو (RWD)  در نظر گرفت:

  • هدفمند کردن محتوا (نمایش متن محتوا به طور دقیق و تراز شده)
  • داشتن سه پوسته برای پهنای باند مرورگر (در سه سایز کوچک،بزرگ، متوسط)
  • Ux  فراموش نشود (پیاده سازی تجربه کاربری به طوری که کاربرپسند باشد)
  • اگر از اسلایدر و منوی شناور استفاده می کنید، نمایش آن را در موبایل نیز بررسی کنید.
  • در چندین موبایل مختلف با مدل و برند های مختلف مانند آیفون، سامسونگ،هواوی سایت را چک کنید.
  • (بررسی سایت در سیستم عامل های مختلف)

در طراحی ریسپانسیو سایت بر حسب تجربه و خلاقیت دیزاینر، برای هر کدام از صفحات سایت یک طرح مناسب در نظر بگیرید، به نمایش تصاویر توجه داشته باشید چرا که تصاویر زیبا در جلب نظر کاربر اهمیت ویژه ای دارند.

نکات برنامه نویسی ریسپانسیوی

صفحات سایت در زمان برنامه نویسی باید واکنش گرا باشند. توسط برنامه نویس عناصر HTML  را در کنار یکدیگر قرار می گیرد و همانطور که گفته شد عرض و ارتفاع صفحه را با اندازه مناسب و به گونه ای زیبا در کنار هم نمایش داده شود.

 

https://behyarco.com/web-design-isfahan/

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا