رویدادها

سطح برخی از مواد شیمیایی خطرناک در بدن آتش‌نشانان بالاتر است

مطالعه جدید محققان آمریکایی نشان می دهد که سطح برخی از مواد شیمیایی خطرناک در بدن آتش نشانان از مقادیر موجود در بدن افراد دیگر بالاتر است.

به گزارش رویداد برتر و به نقل از نیوزبریکیک مطالعه جدید از دانشگاه راتگرز در ایالات متحده نشان می دهد که آتش نشانان داوطلب ، که بیش از 65 درصد از سازمان آتش نشانی ایالات متحده را تشکیل می دهند ، دارای مواد شیمیایی و “پلی” بالاتر از افراد دیگر هستند. آنها در بدن خود فلوروآلكل (PFAS) دارند. .

این مطالعه مقادیر PFAS 9 ماده شیمیایی را در خون آتش نشانان داوطلب و افراد عادی مقایسه می کند.

این اولین مطالعه برای ارزیابی میزان برخورد آتش نشانان با PFAS است. این مواد شیمیایی در بدن انسان و محیط جمع می شوند و در دستگاه های روزمره مانند الکترونیک یافت می شوند. PFAS دارای تعدادی از مشکلات سلامتی ، از جمله مشکلات قلبی عروقی است که بر آتش نشانان تأثیر می گذارد. شواهد دیگری نیز وجود دارد که آنها را با سرطان مرتبط می کند.

جودیت گرابر ، محقق ارشد این پروژه گفت: “یكی از مهمترین دلایل مرگ آتش نشانان حملات قلبی است.” همچنین نیروهای آتش نشانی بیش از سایر افراد در اثر سرطان می میرند. بیش از 95 درصد جمعیت ایالات متحده این مواد شیمیایی را در بدن خود دارند ، اما آتش نشانان بیشتر در معرض آنها هستند.

در پاییز ، محققان آتش نشانان داوطلب پروژه 135 را بررسی و سبک زندگی و سرطان زایی آنها را ارزیابی کردند.

محققان وجود 9 ماده شیمیایی PFAS را در خون آنها بررسی کردند و آنها را با نتایج افراد دیگر مقایسه کردند.

محققان دریافتند که سطح دو ماده شیمیایی ، اسید پرفلوئورودکانوئیک و اسید پرفلوئورودکانوئیک در خون آتش نشانان داوطلب بیشتر است. گرابر گفت: “ما اسید پرفلوئورودودکانوئیک را در خون 80 درصد از آتش نشانان یافتیم.” در حالی که خون افراد دیگر کمتر بود.

میزان این مواد شیمیایی به سالها کار آتش نشانان مرتبط است.

گرابر افزود مواد شیمیایی مورد استفاده در لباس محافظ آتش نشانان از زمانی که ایمن در نظر گرفته شده اند مورد استفاده قرار گرفته اند. برای درک بهتر منابع این مواد شیمیایی و طراحی لباس محافظ که از این مواد شیمیایی استفاده نمی کند ، تحقیقات بیشتری لازم است.

این مطالعه در مجله بین المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی منتشر شده است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا