خارجی

سقوط آزاد وزنه‌برداری در آسیا/ زنگ خطر به صدا درآمد

مجروحان بحرین!

تیم وزنه برداری ایران با یک سرباز مصدوم راهی مسابقات قهرمانی آسیا شد و به مقام سوم دست یافت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم وزنه برداری مردان ایران در رده سوم و بانوان چهارم شدند. وزنه برداری ایران در دوران ریاست علی مرادی با چالش های زیادی روبرو بود. خردادماه امسال بود که ملی پوشان به دلیل شرایط بد انجمن وزنه برداری اردوی تیم ملی را ترک کردند و به حال خود رها شدند. در عین حال مرادی به جای ایجاد شرایط برای بازگشت تیم ملی، سرمربی تیم ملی را تغییر داد و برخواه که از معترضان به حضور مرادی بود، از سمت خود برکنار شد.

پس از برکناری با دستور مرادی، سعیدعلی حسینی هدایت تیم ملی وزنه برداری را برعهده گرفت و برخی از وزنه برداران جوانان به دعوت او پاسخ مثبت دادند و در اردو شرکت کردند. البته عمر هدایت مرادی در فدراسیون وزنه برداری برای همیشه به پایان رسید و انوشیروانی هدایت این فدراسیون را برعهده گرفت. ملی پوشان نیز با حضور انوشیروانی و چند وزنه بردار بزرگ از جمله بهداد سلیمی، حسین توکلی و حسین رضازاده به اردوی تیم ملی آمدند تا خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و به ویژه مسابقات جهانی آماده کنند.

اردوی کشوری وزنه برداری زیر نظر علی حسینی برگزار شد و رکورد وزنه برداران به ثبت رسید و در نهایت 10 نفر برای مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب شدند. پس از آن با تصمیم کادرفنی اردوی پایانی تیم ملی با هزینه چند میلیاردی در بابلسر برگزار شد تا قوی ترین ها در زمین آسیا هم به چشم بیایند. اردویی که چند میلیارد خرجش شد و به قول برخی وزنه برداران اگر با این میلیاردها در آسیا به این نتایج ضعیف می رسیدند، بهتر بود وزنه برداران در خانه تمرین می کردند و از آنجا به مسابقات می فرستادند!

آیا عملکرد وزنه برداران قابل قبول بود؟!

وزنه برداران ایران در این رقابت ها مدال های طلا، نقره و برنز را کسب کردند. اگر واقع بینانه به نتایج به دست آمده نگاه کنیم، این نتایج در عرصه آسیا برای وزنه برداری ایران قابل قبول نیست! وزنه برداری آسیایی ایران بارها نشان داده که حرفی برای گفتن دارد و این رشته در هر رقابت جهانی و المپیکی جزو مدال آوران ایران بوده است اما حالا به جایی رسیده است که در بازی های آسیایی ورزش چندمدالی است. برای مقام سوم کافی است و سهم طلای این مسابقات تنها به یک وزنه بردار محدود می شود. به راستی شاید بتوان گفت رسول معتمدی آماده ترین وزنه بردار این کاروان بوده است.

سقوط آزاد وزنه برداری در آسیا/ زنگ خطر به صدا درآمد/ تیپ مصدوم در بحرین!

تیپ مجروح در بحرین

البته علاوه بر نتایج ضعیف وزنه برداران در مسابقات آسیایی، یکی از اتفاقات عجیب اعزام وزنه برداران مصدوم به این مسابقات است. مجید عسگری قبل از اعزام به این مسابقات از ناحیه پا دچار آسیب دیدگی شد و قبل از اعزام نیز تحت فیزیوتراپی بود و مطمئناً این وزنه بردار در چنین شرایطی نمی توانست آماده حضور در میادین آسیایی ظاهر شود.

سقوط آزاد وزنه برداری در آسیا/ زنگ خطر به صدا درآمد/ تیپ مصدوم در بحرین!

همچنین وزنه برداران دیگری مانند زارع، بیرانوند، داودی، دادرس و حتی مصدومیت زارع در جریان مسابقات بدتر شد و او کنار رفت و به همین دلیل امتیازات زیادی را در کاروان ایران از دست داد.

علاوه بر این در وزنه برداری برخی معتقدند انتخاب ضعیف کادر فنی باعث شد ایران مدال از دست بدهد. در واقع اگر کادر فنی در دسته 89 کیلوگرم علیرضا معینی را روی تخته می فرستاد با یک ضربه به مدال می رسید اما در عوض کادر فنی تصمیم گرفت محمدرضا زارع وزن 5 را به میدان بفرستد. کیلوگرم بالاتر از دسته 89 کیلوگرم، به تخته، که در نهایت مصدوم شد.کشاورز پا به پا کرد و اوت.

اما پرونده ایران در مسابقات قهرمانی آسیا بسته شده و کادرفنی باید به چند سوال مهم و کلیدی پاسخ دهند. آنها باید پاسخگوی نتایج تیم ملی و اعزام مصدومان برای این مسابقات باشند. بدون شک حضور وزنه برداران مصدومی که با آمادگی کامل در مسابقات حاضر نشدند، با توجه به شرایط اقتصادی کنونی کشور و به ویژه وزنه برداری که با مشکلات مالی فراوان دست و پنجه نرم می کند، دلیل قابل قبولی نخواهد بود. در مقابل، اعضای خدمه تقریباً 45 روز در جام جهانی که اولین کسب سهمیه المپیک است وقت دارند و مطمئناً کار سخت تری پیش رو خواهند داشت و نمی توانند چنین تیمی را اعزام کنند. لژیون مجروحان جام جهانی

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا