خبرهای کلی

درمان و دارو باید از تحریم‌ معاف باشد

داروهای ویژه و محصولات موردنیاز برای درمان بیماری ها باید همیشه از مجازات های سیاسی و اقتصادی معاف باشند ، اما اغلب اینگونه نیست. بسیاری از شرکت های فعال در این زمینه به دلایل مختلف از این معافیت ها استفاده نمی کنند و این مسئله باعث ایجاد مشکلاتی می شود.

به گزارش رویداد برتر ، این روزنامه شهروند “ما اوایل ماه مه در این جلسه بودیم.” – نوشته شده توسط ما قصد داشتیم با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) در تهران مصاحبه کنیم و مصاحبه ای با ریززلی در 8 مه ، روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر منتشر کنیم. اما Quaid همین کار را با برنامه ریزی ها و پیش بینی های ما انجام داد ، که او با تمام معادلات و برنامه ریزی های انجام شده در جهان در آن ماه ها انجام داد ؛ همه چیز از هم پاشید. ما تصمیم گرفتیم که مکالمه کتبی داشته باشیم که البته به هیچ وجه قابل مقایسه با جلسات و گفتگوهای رو در رو نیست و واقعاً مهربان نبود اما در شرایط سخت تأثیرگذاری بر فاصله اجتماعی و کلیه فعالیتها تنها گزینه بود. تمرکز کلی مصاحبه روی مطالعه بود. منتظر ماندیم و دیدیم که این میهمان ناخوانده در آن لحظه خودش تصور نکرده است و این که بدون کرونا ، همه چیز را نمی توان تا فردا به تعویق انداخت. سرانجام ، با رعایت کامل اصول و پروتکل های بهداشتی ، ظهر سه شنبه ، 13 ژوئن ، باربارا ریزولی به مدت یک ساعت در ساختمان کمیته بین المللی صلیب سرخ در الاحیه تهران مهمان بود. ریزولی در سال 1997 به کمیته بین المللی صلیب سرخ پیوست. حدود 10 سال پیش وقتی از وی درباره انگیزه وی برای پیوستن به کمیته بین المللی صلیب سرخ سؤال شد ، وی درباره زندگی مردم پس از جنگ ابراز نگرانی کرد. اینکه هر دو طرف جنگ بدانند که در حال جنگ با افرادی هستند که شبیه به خود هستند و مردم پس از هر جنگ باید به زندگی خود برگردند و بتوانند زخمهای ناشی از جنگ و آتش را بهبود بخشند.

باربارا ریزولی ایتالیایی است که قبل از مأموریت خود در نمایندگی صلیب سرخ ایران در یمن ، در یمن ، سرزمین های اشغالی و آسیای میانه کار می کرد و سعی داشت به صدای افراد آسیب دیده از جنگ ها گوش کند و به آنها گوش دهد. .

Cuid-3 تقریباً در هر کشور دنیا رواج دارد. به ویژه مناطقی که قبلاً جنگ و درگیری داشته اند و همچنان با بحران آوارگان و عواقب سوء تغذیه ، عدم وجود مسکن اساسی و خطر ابتلا به بیماری های مزمن روبرو هستند ، بدون شک گسترش این بیماری در این مناطق دو برابر خواهد شد. پیش بینی های کمیته بین المللی صلیب سرخ در مورد چالش های دوران پس از ماکرون در این مناطق چیست؟

در حقیقت ، Quaid این مناطق را تهدید می کند. به ویژه در مناطق آسیب پذیر ، این یک تهدید اضافی برای مردم محسوب می شود. به خصوص در کشورهایی که در سالهای اخیر از مشکلات خود رنج بیشتری برده اند. Cuvid – اوضاع را از گذشته بدتر كرد. در این مناطق ، شرایط توسعه که در سالهای اخیر ایجاد شده ، از هم پاشیده شده است ، مانند مدارس تعطیل ، زیرساخت برای معلولین ، دستمزد از دست رفته و شغل های از دست رفته.

بدین ترتیب ، این تأثیر در کشورهای جنگ زده حتی بیشتر به چشم می خورد ، علاوه بر این جمعیت هایی که سالهاست برای جلوگیری از بحران های بشردوستانه از جمله درگیری های مسلحانه ، دسترسی به مواد غذایی و موارد مشابه تلاش می کنند ، اکنون در معرض خطر بیشتری هستند.

تنها در سوریه ، یمن و عراق بیش از یک میلیون نفر با این مسائل دست و پنجه نرم می کنند و علاوه بر شرایط فعلی ، باید بر تهدید کویت بیفزایند. بنابراین ما در تلاش هستیم تا بر کشورهایی که سیستم مراقبت های بهداشتی آنها هنوز مشکلات زیادی دارند ، تمرکز کنیم. ما با همکاری و همکاری با جمعیت ملی به دنبال افزایش اهمیت و حساسیت به نقاط سلامت و اصول نظارت بر این نکات در بین جوامع و افزایش ارتقاء آموزش بهداشت برای محدود کردن شیوع کوویدازیا هستیم. شیوع این بیماری صرفاً سایر مشکلات را ایجاد می کند و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی فراتر از آن را نیز باید در نظر گرفت. هم اکنون اقدامات احتیاطی ایمنی و تهیه تجهیزات محافظ شخصی و محصولات بهداشتی در مناطق آسیب پذیر در رفع مشکلات و بحران Quaid-1 کمک می کند.

هزاران داوطلب هلال احمر در نشست جمعیت هلال احمر ایران با موضوع Quaid-1 برای پخش موارد بهداشتی ، ضد عفونی کردن خیابان ها یا معاینه مردم شرکت کردند. عملکرد جمعیت هلال احمر را در این بحران چگونه ارزیابی می کنید؟

در حقیقت ، در مورد همه گیری ها و بیماری های همه گیر مانند Quaid ، مقامات در هر کشور بر اساس تصمیم گیری به این بحران ها هدایت و پاسخ می دهند. البته سازمان های بین المللی بهداشت مانند سازمان بهداشت جهانی با مسئولان و دولت جمعیت ملی ، در این زمینه برای دولت ها خاص و مفید هستند.

در نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر ، این راهنمایی ها توسط فدراسیون بین المللی جمعیت هلال احمر و هلال احمر ارائه شده است که قطعاً در این زمینه حمایت های لازم را برای جمعیت ملی انجام می دهد. کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) نیز کمک های فنی و مالی ارائه می دهد.

جمعیت هلال احمر ایران که در صدر مبارزه با این مشکل قرار دارد ، از ابتدا با وزارت بهداشت همکاری خوبی داشته است و ما نیز در این بحران با نهادهای داخلی ایران همکاری خوبی داریم. بنابراین از ابتدا همکاری خود را با وزارت بهداشت و مسئولان مسئول انجام داده ایم. در این میان باید به میزان فعالیت جمعیت هلال احمر ایران در پاسخ به بحران کوید -1 اشاره کنم.

داوطلبان جمعیت هلال احمر ایران بیماران را در مراحل اولیه شناسایی کردند و تلاش کردند تا در طی دوره بهبودی پنج روزه ، برای کسانی که با این ویروس زندگی می کنند ، از جمله پشتیبانی از مکانی برای پشتیبانی و مراقبت از مبتلایان به این بیماری ، کمک پزشکی ارائه دهند. ؛ علاوه بر این فعالیت ها ، پرداختن به پیامدهای اجتماعی و اقتصادی بحران کویت در دستور کار مجلس ملی ایران قرار گرفت. همچنین جمعیت هلال احمر ایران از افرادی که در اثر این بیماری همه گیر آسیب دیده اند ، حمایت مالی ارائه داد.

در همین راستا ، از کارهای ارزنده داوطلبان جمعیت هلال احمر تقدیر و تشکر می شود. در حقیقت ، این هم با سلامتی مردم و هم با منافع جامعه جهانی مطابقت دارد. ما از این امر تشکر می کنیم ما همچنین درگذشت جامعه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و درگذشت افراد و پرسنل پزشکی در کشور که جان خود را در نتیجه این بحران از دست داده اند ابراز تسلیت می کنیم. کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) از هزاران فرانک سوئیس از جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران حمایت مالی کرده است. اگرچه این یک قدم کوچک است ، امیدواریم که بتواند به عنوان یک قدم اولیه کوچک کمک کند.

ما سعی کرده ایم آگاهی Quaid-e را در برنامه های مشترک با جمعیت هلال احمر ایران گنجانیم. مشابه برنامه های آموزشی قبلی تبلیغاتی مشترک ، همانطور که با آموزش ریسک معادن سروکار داشتیم. مواردی که در استانهای مرزی کشور با آموزش انجام می شود. علاوه بر این ، در مرز ایران و افغانستان ، قصد داریم مهاجرانی را که از وطن خود از ایران خارج می شوند ، اعم از کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران و یک سازمان غیردولتی در مشهد را مطلع کنیم. ما اطلاعات و اطلاعات مورد نیاز مهاجران افغان را درج می کنیم. وظیفه اصلی سمینار ارائه خدمات اولیه بهداشتی به شهروندان ایرانی و افغان ساکن در منطقه است.

اگر بخواهیم ایران و کشورهایی که در مبارزه با این ویروس جدی هستند ، چه از نظر عفونت و چه از نظر میزان مرگ و میر ، مقایسه کنیم ، به نظر شما عملکرد پزشکان ایرانی و جمعیت هلال احمر چگونه با سایر کشورها مقایسه می شود؟

همانطور که گفتم تعهد ، ایثار ، همکاری و مشارکت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قابل توجه و ستودنی است. مشارکت داوطلبان هلال احمر ایران توانست 100٪ تفاوت در روند مدیریت فعالیت در این حوزه ایجاد کند و شرایط را در این همه گیر مبهم و کمک کند. در مراحل مختلف بیماری ، به ویژه پس از بیماری ، هنگامی که این همکاری ها باید تشدید شود ، فعالیت های مشترک نیاز به توجه و تمجید دارند.

در مورد کمکهای بشردوستانه؛ از آنجا که ایران با تحریم های ناعادلانه و واقعاً سرکوبگرانه از غرب ، به ویژه از سوی ایالات متحده روبرو است ، ایران بارها مسئله ایجاد کانال الزامات معقول و عادلانه را مطرح کرده است. آیا کمیته بین المللی صلیب سرخ و فدراسیون جهانی با همکاری انجمن ملی هلال احمر ایران اراده جدی برای حل این مشکل یک بار برای همیشه دارند یا برنامه مشخصی در این زمینه دارند؟

کویت واقعاً فشار زیادی به سیستم های بهداشتی کشورها وارد کرده است و این فشار و فشار کشورهای مختلفی از جمله ایتالیا را تحت تأثیر قرار می دهد که من نیز بومی آن هستم. وضعیت آنجا نیز بسیار بد است. به طور کلی ، بسیاری از کشورها از این وضعیت متضرر شده اند و همین امر باعث شده است که سیستم های بهداشتی آنها تحت الشعاع قرار گرفته و تضعیف شود. ایران نیز تحت تأثیر این بحران قرار گرفت و شیوع آن بر سیستم بهداشتی کشور تأثیر گذاشت.

کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) از اقدامی حمایت نمی کند که بتواند پاسخ مناسب به بحران های بشردوستانه را محدود کند و فقط مربوط به ایران نیست. این فراتر از مرزها است زیرا کویت مرزها را نمی شناسد. بنابراین ، همواره برای اطمینان از معالجه و داروهای درمانی باید استثنائی در مجازاتها وجود داشته باشد. البته در روند پرداخت داروها و کمکهای پزشکی مشکلاتی وجود دارد که همان کانالهای مالی در این زمینه است.

کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) و دیگر جنبش های هلال احمر و صلیب سرخ آماده حمایت و پشتیبانی از گروه های بشردوستانه در شرایط بحرانی که خدمات انسانی را در خط مقدم ارائه می دهند ، هستند. ما در جهت پشتیبانی همه جانبه از مردم ملی تلاش می کنیم ، بنابراین کمیته بین المللی صلیب سرخ همیشه آماده است تا در این باره بیشتر صحبت کند تا یک راه حل پایدار تر پیدا کند.

نه تنها در بحران Corona ، بلکه در سیل ها ، زمین لرزه ها و هر آنچه که در ایران اتفاق می افتد ، تحریم ها برای ما یک مشکل است و ما از حمایت مالی بین المللی محروم شده ایم. در سالهای اخیر با داروهای خاص چندین مشکل ایجاد شده است. تحریم ها ، واردات برخی داروها و داروهای مورد نیاز برای بیماران غیر قابل درمان را به یک مشکل جدی تبدیل کرده است که بسیاری از خانواده ها را تحت تأثیر قرار داده و باعث تراژدی های غم انگیز در معالجه این بیماران می شود. آیا کمیته بین المللی صلیب سرخ گامی در جهت برداشتن تحریم مواد مخدر برداشته است؟

داروهای ویژه و محصولات ویژه ای که برای درمان بیماری ها لازم است همیشه باید از مجازات های سیاسی و اقتصادی معاف شود ، اما اغلب اینگونه نیست. بسیاری از شرکت های فعال در این زمینه به دلایل مختلف از این معافیت ها استفاده نمی کنند و این مسئله باعث ایجاد مشکلاتی می شود.

کمیته بین المللی صلیب سرخ یک خیابان دو طرفه از این نظر است. از طرف دیگر ، ما می توانیم در رعایت معافیت های بشردوستانه و رفع تحریم ها نقش حمایتی داشته باشیم و می توانیم با همکاری مقامات ذیصلاح از اجرای معافیت از مجازات ها حمایت کنیم. از طرف دیگر ، ما می توانیم جمعیت هلال احمر ایران و مسئولان این کشور را ترغیب کنیم از توافق نامه تجارت بشردوستانه SHTA و توافق نامه تجارت سوئیس در زمینه تحریم ها و همچنین واردات داروهای لازم به کشور استفاده کنند.

برای بهبود مشارکت جمعیت هلال احمر ایران و کمیته بین المللی صلیب سرخ در انتقال دانش ، فناوری و تجربه چه می توان کرد؟ مضامین مشارکتها چیست و برای توسعه آنها چه برنامه ای دارید؟ (به عنوان مثال ، در ماه مارس ، شاهد آموزش همکاری در زمینه توانبخشی و ناتوانی و اتحاد خانواده بودیم.)

همانطور که اشاره کردید ، در واقع محورهای مختلفی با همکاری جمعیت هلال احمر ایران وجود دارد. از جمله ناتوانی ، مسئولیت پذیری و مشارکت جامعه در برنامه توانبخشی جسمی و همچنین اتحاد مجدد خانواده. در حال حاضر ما به دنبال راه های جدید برای درمان همه بیماری ها هستیم. ادامه و ادامه این فعالیتهای مشترک ، البته همانطور که شما به درستی خاطرنشان کردید ، تبادل مهم دانش و انتقال تجربه است. می توان گفت که تبادل تجربیات بین کشورهای مختلف و همچنین جمعیت های مختلف ملی در مبارزه با کویت و درگیری بسیار مهم و ارزشمند است. می توان از تجربه کشورهای مختلف برای ارائه راه حل بهتر استفاده کرد.

البته ، ما متعهد به ادامه چنین اتفاقاتی هستیم ، اما در حال حاضر سعی می کنیم این فعالیتها را به حالت تعلیق یا غایب نگه داریم تا شرایط به حالت عادی برگردد. جامعه صلیب سرخ و هلال احمر را ادامه دهید و واقعاً گسترش دهید.

ایران شاهد شاهد تنش ها ، جنگ ها و درگیری ها در همسایگی کشورهایی مانند عراق ، افغانستان و پاکستان است. بسیاری از پناهجویان یا مهاجران از این کشورها به ایران رفتند. آیا کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) در تهران قصد دارد از پناهجویان در ایران حمایت کند؟

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، ما سالها با انجمن هلال احمر ایران در مورد پناهندگان افغان همکاری می کردیم. در سالهای اخیر ، ما جلسات آگاهی بخشی و آگاهی بخشی را برای پناهندگان افغان ترتیب داده ایم ، که سالها در مرز بین دو کشور برگزار می شود. این جلسات مهم است زیرا درمورد خطرات مین ها و سایر انفجارهای ناجا مانده از جنگ است. شاید جالب باشد بدانید که در دو سال گذشته ، جمعیت هلال احمر ایران با حمایت های فنی و مالی کمیته بین المللی صلیب سرخ ، حدود هزار نفر را به خدمت گرفته و از این آموزش ها استفاده کرده است. در شرایط همه گیر ، اکنون طبیعی است که این جلسات به دلیل محدودیت مسافت فیزیکی به حالت تعلیق درآید.

ما با همکاری جمعیت هلال احمر ایران یک برنامه حساس سازی را در این زمینه ارائه داده ایم که البته به شکل توزیع بروشورها شکل خواهد گرفت. این بروشورها شامل پیام هایی در مورد درمان Quaid-3 و همچنین پیام هایی در مورد آگاهی از خطرات مین های زمینی و همچنین اطلاعات و پیام هایی در مورد برنامه اتحاد خانواده در صورتی که افراد یا مهاجران به دلایلی یا ارتباطی عزیزان خود را از دست داده اند وجود دارد. آنها را گم کرده اند ، می توانند از این پیام ها استفاده کنند.

علاوه بر پروژه هایی که در بالا ذکر شد ، ما با جمعیت هلال احمر ایران برای جلوگیری از بیماری های عفونی و انتشار نکات آموزشی و بهداشتی همکاری می کنیم. ما همچنین یک پروژه دیگر با یک سازمان غیردولتی محلی در مشهد داریم که اولین کار آن ارائه خدمات اساسی بهداشتی است. علاوه بر این ، خدمات بهداشت روان و در صورت لزوم مراجعه به آسیب پذیرترین افراد از جمله مهاجران افغانستانی در زمینه توانبخشی جسمی ، به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ارائه می دهد.

ما همچنین با همکاری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران موارد بهداشتی را در یک سازمان غیر دولتی دیگر در استان سیستان و بلوچستان توزیع می کنیم. این عناصر در بین مهاجران آسیب پذیر توزیع شده و از آنها برای ترویج مداخلات بهداشتی و رفع مشکلات بهداشتی استفاده می شود. ما معتقدیم که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است و ما معتقدیم که به این ترتیب می توانیم بهترین پاسخ ممکن را داشته باشیم.

به عنوان سوال آخر ، می خواهم از شما بپرسم؛ پیشینه کمیته بین المللی صلیب سرخ و علاقه آن به این حوزه؛ در سالهای اخیر در کدام کشورها فعال بوده اید؟ چه مدت در ایران بوده اید و در ایران چه تجربه ای دارید؟

همانطور که گفتم ، من ایتالیایی هستم و از ماه مارس به عنوان رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ در واقع در تهران کار می کنم. البته من همچنین به مدت پنج سال در ایران به عنوان معاون رئیس آژانس و رئیس عملیات فعالیت کردم. من باید تأکید کنم که پیوستن به کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) تقریباً طول می کشد. پنج سال با اندی دوام می آورد.

برای چند سالی که من فعال شدم ، آنچه برای من مهم بود این بود که طرفین درگیری مسلحانه می دانستند که با افرادی مانند خود می جنگند و پس از پایان جنگ ، مردم باید قادر به بازگشت به زندگی خود و آن زخم ها باشند. که در درگیری های مسلحانه باید با آنها برخورد شود و زندگی آنها به حالت عادی بازگردد. دلیل دیگری که من در چنین منطقه ای کار کردم این بود که می خواستم صدای افراد آسیب پذیر را نمایندگی کنم و نگرانی های آنها را با مواردی که باید شنیده شود بیان کنم.

داشتن سازمانی که بتواند این کلمات را منتقل کند و یافتن راهی برای رفع این نگرانی ها و کمک به افراد در بازگشت هر چه سریعتر به زندگی عادی مهم است. من به مدت سه سال با کمیته بین المللی صلیب سرخ در نقاط مختلف جهان همکاری کردم. از جمله آسیای میانه ، ازبکستان ، گرجستان ، آفریقا ، یمن ، مناطق اشغالی و شاید در سالهای اخیر ایران. برای من ، آنچه مهم است این است که جمعیت غیرنظامی از حمایت های لازم برخوردار شده و در حقیقت حقوق بشر را ارتقا می بخشند. با گذشت سالها ، من که کار کردم ، توانستم به بازداشت شدگان مراجعه کنم. در بازگشت و حذف نهایی بقایای انسانی و رویدادهای مرتبط شرکت کنید. آنچه من از کار در این کشورها آموخته ام ارزشمند است.

من از تجارب خود در طول سال ها چیزهای زیادی آموخته ام؛ درس دشوار این است که درگیری و جنگ همیشه عواقب طولانی مدت دارد و بسیار مهم است که طرفین درگیر در این جنگها قوانین بشردوستانه بین المللی را کاملاً رعایت کنند تا درد و رنج ناشی از آن به حداقل برسد.

در ایران برای من بسیار مهم و جالب است که بتوانم در کمیته بین المللی صلیب سرخ در مورد حقوق بشر و موضوعات بشردوستانه با مقامات ایرانی صحبت کنم و این بحث ها را ادامه دهم. این برای من در منطقه نیز مهم است. علاوه بر این ، من می خواهم دانش و اثربخشی کمک ها را تقویت کنم ، که نه تنها برای مردم ایران بلکه برای همه افرادی که در جنگ زندگی می کنند بسیار مهم است.

همانطور که می دانیم ، در جنگ با عراق ، ایران از تجربه زخمی ها ، توانبخشی جسمی و مسائل مربوط به آلودگی اسلحه چیزهای زیادی آموخته است. این دانش باید استفاده شود. نه تنها به نفع ایران و مردم ایران ، بلکه از این دانش و تجربه می توان برای کمک به مردم فراتر از مرزهای ایران و سایر کشورها استفاده کرد. این مورد از بینزور من برای فعالیت در ایران است.

بسیار ممنونم از شما و دیدگاه بهائیت رسانه ترویج بشردوستی و فعالیتهای تبلیغاتی در مورد هالاحمر ، ممکن است در بین شما در خدمت شما باشند و این گفتگوها را ادامه دهید.

از شما تشکر می دانم. کاری که انجام می دهد دیدید بسیار مهم است؛ امکاناتا در ترویج روبش بشردوستی و اختصاص و بحث دغدغه بشردوستانه.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا