جامعه

عوامل موثر در کاهش میل به ازدواج و فرزندآوری

عضو کمیته اجتماعی مجلس با استناد به مطالعه مرکز آمار ایران ، گفت: “حدود یک سوم جامعه ایران مستاجر است.” حدود 90٪ از آنها قادر به پرداخت اجاره سالانه نیستند. این وضعیت میل به ازدواج و فرزندآوری را کاهش داده و باعث سونامی طلاق می شود.

در مصاحبه با رویداد برتر ، ایران گودرزی با بیان شرایط جمعیتی در ایران اظهار داشت: جمعیت شناسان می گویند اگر نرخ باروری در هر خانواده پایین تر از 2.1 باشد ، ثبات جمعیت را در میان مدت بدتر می کند. از آنجا که باروری دختران است ، به طور متوسط ​​دو فرزند باید در یک خانواده به دنیا بیایند تا از این طریق جمعیت را آرام نکنند. این یک دهم دیگر از 10 مرگ است. نرخ پایداری جمعیت 2.1 است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به 80 میلیون جمعیت ایران گفت: “اگر ایران بخواهد همان جمعیت را حفظ کند ، باید به طور متوسط ​​2.1 کودک در هر خانواده داشته باشد.” در ایران ، این تعداد به عدد 1 نزدیک می شود ، به این معنی که ما از آستانه پایداری فراتر رفته ایم و در آستانه خطر بزرگی هستیم.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس یازدهم درباره عواقب زیان بار کاهش جمعیت ایران صحبت کرد و ابراز عقیده کرد: یکی از خطرات ، قطع نسل است. در این حالت ، نسلی از خانواده هایی که بطور داوطلبانه یا فرزندی نمی خواهند ، قادر نخواهند بود. ژن برخی از خانواده ها از بین می رود. خسارت بیشتر پیر شدن جمعیت و افول جمعیت است. این دو برای کشورهایی مانند ایران از نظر استراتژیک خطرناک هستند. اگر جمعیت ایران به 30-40 میلیون برسد ، حفظ ایران دشوار خواهد بود.

وی گفت: “من قبلاً در مرکز تحقیقات رادیو و تلویزیون کار می کردم.” وقتی مقام معظم رهبری درباره مردم ایران هشدار صادر کردند ، ما برخی تحقیقات انجام دادیم. در کشورهای توسعه یافته ، متغیرهای غیر اقتصادی بر کاهش جمعیت و تمایلات کودکان تأثیر گذاشته است. هرچه سطح شهروندی و تحصیلات بالاتر باشد ، باروری نیز پایین می آید. سرانجام ، این جوامع شروع به جذب مهاجران کردند.

این عضو کمیته اجتماعی مجلس ادامه داد: در ایران اعتقادات و فرهنگ دینی ایرانی تأثیر بسزایی در زایمان دارد ، بنابراین نمی توان وضعیت ایران را با متغیرهای تأثیرگذار در جوامع دیگر ارزیابی یا مقایسه کرد. به یک معنا ، مردم ایران کمتر تحت تأثیر شهروندان محور و افزایش تمایل به تحصیل ، فرزندان کمتری دارند. هنگامی که دکتری دریافت می کنید تا 30 سالگی ، به فرزندی یا ازدواج نکرده اید. از آنجا که کاهش زندگی شهری و نوع مسکن و همچنین نیازهای خانواده ، تمایل کودکان به کثرت گرایی را کاهش می دهد.

وی در خصوص دلایل اقتصادی کاهش جمعیت اظهار داشت: به دلایل اقتصادی مهمترین مسئله مسکن است. خانواده متشکل از یک زن ، همسر و فرزندان زیر یک خانه هستند به نام خانه. هرچه مسکن دشوارتر می شود ، میل به ازدواج و کودکی کاهش می یابد. سونامی طلاق در جوامع تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله شرایط مسکن قرار دارد.

گودرزی با اشاره به مرکز آمار ایران گفت: حدود یک سوم جامعه ایران مستاجر است. حدود 90٪ از آنها قادر به پرداخت اجاره سالانه نیستند. مقایسه درآمد و هزینه های خانوار نشان می دهد که آنها قادر به اجاره اجاره نیستند. بنابراین این خانواده ها غالباً دچار مشکل می شوند ، یا حداقل از فرزندی خودداری می کنند. مجردها وقتی چنین جوى می بینند ازدواج نمی كنند.

سرانجام ، این عضو کمیسیون امور اجتماعی مجلس تصریح کرد: تعدادی از عوامل به طور موثر میل یا اشتیاق کودکان را افزایش داده و یا کاهش می دهند و مؤسسات تصمیم گیری باید از تئوری ها و تجربیات موجود استفاده کنند و از جمعیت شناسان و جامعه شناسان خواستند که دور هم جمع شوند و توجه کنند. ترجمه به نماها. متخصصان باید چگونگی تربیت فرزندان را بررسی کنند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا