هنر و فرهنگ

قرآن باید در زندگی فردی،اجتماعی، فرهنگ و سیاست ما تجلی عینی داشته باشد

رئیس هیئت داوران سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن با بیان اینکه برگزاری مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم یکی از نعمات و یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: اساتید و داورانی که از کشورهای مختلف از جمله عراق، سوریه، افغانستان و تاجیکستان حضور داشتند، بر غنای این دوره از مسابقات افزوده است؛ این اساتید همگی از نخبگان و فرهیختگان جهان اسلام هستند.

عباس سلیمی -رئیس هیئت داوران سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم- در گفت‌وگو با رویداد برتر، درباره این دوره از مسابقات قرآن کریم اظهار کرد: خوشبختانه برگزاری مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم یکی از نعمات و یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و می‌توان اذعان کرد برگزاری سی و نهمین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در روزهای چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یکی از اقدامات زیبایی است که مشتاقان و علاقمندان به قرآن کریم را گرد هم فرا آورده است.

رئیس هیئت داوران سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به نظم و برنامه‌ریزی این دوره از مسابقات اشاره و تصریح کرد: به لطف خداوند متعال و در سایه‌سار برنامه‌ریزی‌های خوبی که در ستاد برگزاری مسابقات بین‌المللی و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شده مسابقات امسال از نظم، انضباط و شکوه خاصی برخوردار است.

سلیمی درباره داوری این دوره از مسابقات گفت: اعضای هیأت داوران چه اساتید و داوران داخلی و چه اساتید و داورانی که از کشورهای مختلف از جمله عراق، سوریه، افغانستان و تاجیکستان قدم بر چشم ما نهادند، بر غنای این دوره از مسابقات افزوده است؛ این اساتید همگی از نخبگان و فرهیختگان جهان اسلام هستند و براساس یک آئین‌نامه جامع که برای تنظیم و تدوین آن زحمات فراوانی متحمل شدند، این رویداد بین‌المللی را داوری می‌کنند.

وی به همکاری رسانه‌ها در پوشش خبری این رویداد بزرگ اشاره کرد و افزود: همکاری رسانه‌ها در این دوره از مسابقات بسیار خوب بود و لازم است که از زحمات صورت گرفته تشکر شود.

رئیس هیئت داوران سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در پایان خاطرنشان کرد: تنها نکته‌ای که باید به آن توجه شود و موجب غفلت نشود این است که در برگزاری این مسابقات ما گرفتار آفتی به نام توقف در لفظ قرآن کریم نشویم. باید وارد وادی تدبر در قرآن کریم و اندیشیدن در کلام الهی و دریافت پیام‌های قرآنی و استخراج فرهنگ قرآنی به منظور رسیدن به زندگی مبتنی بر سبک زندگی قرآنی شویم و قرآن در زندگی فردی، ارتباطات اجتماعی، فرهنگ و سیاست ما تجلی عینی داشته باشد از این رو امیدوار هستیم در سال آینده بتوانیم در زمینه آیات کاربردی قرآن و توجه به مفاهیم قرآنی و حتی طراحی مسابقاتی در این زمینه گام‌هایی برداریم.

سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از تاریخ ۲۹ بهمن ماه با حضور قاریان و حافظان برتر بین‌المللی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز شده و تا سوم اسفند ماه ادامه دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا