خارجی

آمریکا به انتقال سلاح‌های هسته‌ای خود از آلمان به لهستان چشم دارد

سفیر آمریكا لهستان در مورد انتظار كشورش برای انتقال سلاحهای هسته ای خود از آلمان به لهستان و نزدیك شدن آنها به مرز روسیه صحبت كرد ، و پیشنهاد كرد كه ورشو در صورت مخالفت آلمان ، میزبانی زرادخانه هسته ای آمریكا در اروپا را به دست گیرد. آهسته. تدریجی.

جورج دبلیو بوش توییت کرد: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک ، “اگر آلمان بخواهد پتانسیل هسته ای خود را کاهش داده و ناتو را تضعیف کند ، شاید لهستان است که صادقانه به تعهدات مالی خود و خطرات پیش روی جبهه شرقی ناتو عمل کند.” او توانایی خود را برای قرار گرفتن در این پتانسیل هسته ای می داند.

با این حال ، مقامات لهستانی هنوز پاسخی به پیشنهاد موسکر نداده اند. پیش از این ، لهستان از ایده اسکان نیروهای آمریکایی استاندارد استقبال کرده بود و قول داده بود برای این منظور پایگاهی به اصطلاح “فورت ترامپ” ایجاد کند و براساس بودجه خودش پرداخت کند. روسیه که بارها مخالف گسترش شرق به سمت ناتو و استقرار سلاح های هسته ای در نزدیکی مرزهای خود است ، هنوز به طور رسمی به این ادعاها پاسخ نداده است.

به تازگی ، ریچارد گرنل ، نماینده مستقر در واشنگتن و مدیر موقت شهرت ملی سازمان ملل متحد از برلین خواستند كه همچنان به جمع آوری سلاح های هسته ای آمریكا ادامه دهد ، به گفته وی این عامل بازدارنده برای روسیه ، چین و كره شمالی است.

گرنل همچنین با انتقاد از ایده برداشت تسلیحات هسته ای آمریكا از آلمان ، كه اخیراً توسط بسیاری از سیاستمداران آلمانی مورد بحث قرار گرفت ، اظهار داشت كه به تعهد ناتو به برلین خیانت كرده است. گرنل گفت: “متفقین انتظار دارند كه آلمان مطابق با آنچه كه اخیراً وزیر خارجه ایكیو ماس گفت ، یك صلح صلح باشد.” وقت آن است که آلمان با ادامه سرمایه گذاری در برنامه هسته ای ناتو ، به جای تضعیف همبستگی که باعث تقویت بازدارندگی هسته ای ناتو می شود ، به تعهدات خود در برابر متحدان خود عمل کند.

دبیرکل ناتو ، جنس استولتنبرگ اخیراً از برلین خواست تا به بهانه تهدید به تجاوز روسیه ، به جمع آوری سلاح های هسته ای آمریکا ادامه دهد. به تازگی ، حزب سوسیال دموکرات آلمان ، شریک صدر اعظم آلمان در دولت ائتلاف ، به این فکر افتاد که سلاح های هسته ای ایالات متحده را از این کشور خارج کند.

به گفته اسپوتنیک ، ایده استقرار سلاح های هسته ای ایالات متحده در نزدیکی مرزهای یک کشور هسته ای دیگر مانند روسیه ، یادآور بحران موشکی کوبا در سال 1962 است. این بحران در ابتدا با استقرار سلاح های هسته ای واشنگتن در ترکیه در نزدیکی مرزهای اتحاد جماهیر شوروی سابق و در پاسخ به استقرار موشک های شوروی در کوبا آغاز شد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا