خبرهای کلی

پاسخ به یک شبهه درباره آغازگر جنگ

یکی از راه های خصومت بین رسانه های فارسی و انگلیسی مانند بی بی سی ، مانوتو و ایران اینترنشنال و جمهوری اسلامی تحریف واقعیت و روایت کاذب تاریخ معاصر است. زمین خانه است. بنابراین این رسانه ها تلاش زیادی می کنند تا تاریخ این دوره پر افتخار را از بین ببرند. از جمله ، آنها سعی می کنند امام خمینی (ره) و مبارزان اسلام را به عنوان مبارز ، تشنه قدرت و آغازگر جنگ به تصویر بکشند.

به گزارش رویداد برتر ، “کیهان” در ادامه نوشت: اما آیا ایران آغاز جنگ بود؟ ملکه انگلیس در مورد جنگ جمهوری اسلامی به رسانه ها اشاره می کند چیست؟ و پاسخ شبهات مطرح شده در این زمینه چیست؟ ما در مقاله زیر به طور خلاصه به این سالات پاسخ می دهیم:

سو the ظن از کجا آمده است؟

در اولین واکنش ها از زمان حمله رسمی ارتش بعث عراق به ایران در 22 سپتامبر 1980 ، سازمان ملل و شورای امنیت طرفین را به خویشتنداری فرا خواندند و خواستار آتش بس بین ایران و عراق شدند. این موضع زمانی اتخاذ شد که ارتش بعث هر چه بیشتر خاک ایران را اشغال کند و مبارزان اسلامی سرکوب شوند و تلاش شود که از پیشروی دشمن جلوگیری شود.

اما یک سال و نیم بعد ، پس از فتح خرمشهر توسط مبارزان اسلامی ، صدام حسین تکریتی خواستار پیمان صلح شد. پیمان نامه ای که در آن عامل و آغازگر جنگ مشخص نشده باشد و هیچ بند این پیمان پیشنهادی برای شناسایی عامل جنگ نداشته است.

اگر جمهوری اسلامی ایران به طور جدی خواستار محکومیت بین المللی صدام برای تجاوز و اشغال شده است. از همین جا بود که تلاش صدام برای سرزنش ایران به عنوان آغازگر جنگ آغاز شد. در واقع ، صدام فقط یك دلیل آورد تا سازمانهای بین المللی و بین المللی را ترغیب كند تا ایران را برای شروع جنگ مقصر بدانند ، یعنی دستگیری خلبان شهید “حسین لشگری” چهار روز قبل از شروع رسمی جنگ …

داستان اسارت شهید نظامی 4 روز قبل از شروع جنگ

سرلشکر حسین لشگری چهار روز قبل از حمله گسترده صدام در تاریخ 18 سپتامبر توسط ارتش بعث اسیر شد. هواپیمای وی مورد هدف دفاع عراق قرار گرفت و مجبور به اخراج از هواپیما شد. او بعداً توسط سربازان باپتیست به اسارت درآمد و از آن پس شکنجه های باپتیست آغاز شد. از خلبان نظامی خواسته شد اعتراف کند که برای حمله به آسمان عراق پرواز کرده است.

اما خلبان نظامی که شکنجه قرون وسطایی را تحمل کرد ، فقط گفت که او برای محافظت از وطن خود در برابر حملات هوایی ارتش عراق پرواز کرده است. آنها در سرزمین شلوغ خود توسط سربازان خود اسیر شدند و ایران فقط در تلاش بود تا در برابر اشغالگران از خود دفاع کند.

این پاسخ البته هزینه های گزافی برای آنها به همراه داشت و مدت اسارت آنها را افزایش داد. 18 سال زندان که در 6 آوریل 1998 پایان یافت. با این حال ، خلبان خلبان حسین لشگری پس از آزادی قادر به چشیدن طعم آزادی و زندگی در کنار همسر و فرزند خود نبود و در سال 2009 بر اثر شکنجه و 18 سال اسارت درگذشت و درگذشت.

با مراجعه به مطبوعات ، پاسخ خلبان نظامی را تأیید کنید

لازم به ذکر است که پاسخی که خلبان نظامی به شکنجه گران بعثی داد و آنها را به دلیل تجاوز محکوم کرد ، با مراجعه به مطبوعات سال 1979 به راحتی اثبات می شود.

در حقیقت ، رویکرد مطبوعات و به ویژه روزنامه ها در مورد حمله ارتش بعث عراق به ایران باید ماه ها قبل از جنگ که در 22 سپتامبر 1980 به طور رسمی آغاز شده بود ، مورد بررسی قرار گرفت. زیرا قبل از حمله رسمی صدام به ایران ، عراق بارها به مرزهای غربی و جنوبی این کشور حمله کرده بود و حتی بمباران نقاط مرزی خاصی را آغاز کرده بود. این حملات تهاجمی در روزنامه های آن زمان کشور منعکس شد.

به عنوان مثال ، وی در ستونی در روزنامه جمهوری اسلامی در 7 ژوئن 1979 ، در مورد جنبش های رانندگی رژیم بعث عراق نوشت: رژیم سابق زوزستان او را یک هموطن آتش افروز می نامد. “دیروز رژیم بعث مرزهای ایران را در منطقه کردستان اشغال کرد و برخی از هموطنان ما را در دهکده کرد با بمب های شوروی کشت …”

روزنامه اطلاعات در نقل قول از داریوش فروهرت در 13 اکتبر 1979 نوشت: “عراق علیه کشور ما در حال برنامه ریزی است ، یک پایگاه درست می کند و توطئه گران را به مرز می فرستد.” البته بعداً بعداً در مقاله ای در روزنامه اطلاعات در تاریخ 5 آوریل 1980 ، “دولت عراق برای ایجاد ناآرامی در ایران برنامه ریزی می کند” ، وی به کمک و تجهیزات ضد انقلاب دولت بعث عراق برای ایجاد ناآرامی در مناطق مرزی ایران اشاره کرد.

وی در جلد روزنامه کیهان در تاریخ 4 ژوئن 1980 نوشت: “قصر شیرین زیر آتش مستقیم توپخانه عراق” و …

جالب اینکه خلبان شهید لشگری در حافظه خود به این موضوع اشاره می کند و می نویسد: “21 حمله زمینی و 21 حمله دریایی به مرزهای ایران انجام شده است.”

وقتی صدام تیرباران شد!

یکی از جملات کلیدی قطعنامه 598 بند ششم بود که ملل متحد را ملزم به ایجاد کمیته حقیقت یاب برای شناسایی متجاوز و آغازگر جنگ کرد. این بند با وجود درخواستهای مكرر از ایران ، فقط دو سال و نیم بعد توسط سازمان ملل دنبال شد.

اما دو سال پس از حمله صدام به کویت و محکوم کردن اقدام وی در سطح جهانی ، دبیرکل سازمان ملل در 14 آگوست 1991 نامه ای به ایران و عراق نوشت تا بند 6 قطعنامه 598 را اجرا کند. آنها می خواستند استدلال های خود را برای ارائه کشوری که جنگ را آغاز کرده ارائه دهند. این درخواست توسط دولت عراق مورد تمسخر قرار گرفت ، اما سرانجام این کشور در 25 سپتامبر 1991 با مدرک کمی پاسخ غیرکارشناسی به دبیرکل سازمان ملل ارائه داد.

با این حال ، جمهوری اسلامی ایران اسناد مستند و مستند خود را در تاریخ 15 سپتامبر 1991 ، مانند 15 سپتامبر 1991 ، به صورت كتاب ارائه داد.

اسناد ایران بر اساس ماده 51 منشور سازمان ملل (مبتنی بر حمایت قانونی) بود.

دبیرکل سازمان ملل متحد پس از مشورت با گروهی از کارشناسان و مطالعه اسناد ایران و عراق ، این اسناد را به یک گروه بی طرف تحویل داد. به دنبال اظهارات گروه کارشناسان مستقل ، سرانجام ، در 9 دسامبر 1991 ، دبیرکل سازمان ملل متحد در یک گزارش رسمی 9 ماده ای به شورای امنیت سازمان ملل اظهار داشت که عراق تحریک کننده جنگ است.

بنابراین ، حدود سه سال و نیم پس از پایان جنگ عراق و ایران ، در 9 دسامبر 1991 ، دبیرکل سازمان ملل متحد ، خاویر پرز د کوئلار ، عراق را به طور رسمی جنگ با ایران نامید.

***

البته مرور تاریخ شکوهمند دفاع مقدس علاوه بر ترویج ایده ایثار ، از خودگذشتگی و ستیزه جویی ، دفاع از حقیقت ، اسلام و میهن ، دشمنان را از جستجوی فرصت ها و جلوگیری از تحریف تاریخ باز می دارد.

ــــــــــــــــــ

پانویسها و منابع:

1 – روزنامه جمهوری اسلامی ، شماره 6 ، مورخ 6 ژوئن 1979 ، ص

2- مجله اطلاعات ، شماره 15975 ، شنبه ، 12 اکتبر 1979 ، ص

3- بولتن اطلاعات ، شماره 16108 ، پنجشنبه ، 5 آوریل 1980 ، شماره های 1 و 11

4- روزنامه کیهان ، شماره 11012 ، سه شنبه ، 4 ژوئن 1980 ، ص

5- کتاب “6410” – خاطرات زندگی نامه سرلشکر شهید حسین لشگری ، انتشارات معاونت فرهنگی سازمان سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، چاپ اول ، 1383 ، ص.

6- مقاله “اعلام رسمی عراق به عنوان آغازگر جنگ تحمیلی” ، سردار حسین علائی ، وب سایت تابناک ، کد خبر 942684 ، مورخ 9 دسامبر 2009.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا