هنر و فرهنگ

بلای کرونا بر سینما و ضرر ۲۹۰ میلیارد تومانی

عنوان پرفروش ترین فیلم که در سال 1998 با بیش از 38 میلیارد تومان به عنوان “مطرب” ثبت شد ، در سال 1999 با 3 و 300 میلیون تومان به “شنای پروانه” رسید.

به گزارش رویداد برتر ، اگرچه فوران کرونا در ایران در سال 2009 آغاز شد ، اما تأثیر مهلکی در مشاغل مختلف در سال 1399 داشت. سینما یکی از مشاغل و صنایعی است که در جهان تحت تأثیر این بیماری همه گیر قرار دارد و این آفت سینما به دلایل زیادی در مجارستان آسیب بیشتری دید و علی رغم کاهش کلی ترس از کرونا تا یک سال بعد ، سینما همچنان یکی از نیمه مشاغل بسته اعتقاد بر این است که علی رغم باز بودن سینماها ، میزان حضور در آنها بسیار کم است.

سال گذشته سینماها بیش از شش ماه تعطیل بودند و فیلم ها در روزهای آغازین فروش خوبی نداشتند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت سازمان سینمایی بر اساس سیستم SAMFA ، در لیست انتشار 1999 ، 89 فیلم برای عموم ، گروه های هنری ، تجربی و گروه های خارجی و همچنین تعدادی فیلم مانند “آینه” بغل “و” شش “به نمایش در آمد. و نیم متر آنها به طرز محدودی از سالهای گذشته ظاهر شده اند.

گزارش نمایش سازمان سینمایی بر اساس تعداد مخاطبان (تهران / غیر تهرانی و کل) ، فروش کل و نمایش گروه های تئاتر و “شنای پروانه” در سال 2003 به بیشتر بینندگان اعلام شد. تعداد فیلم ها از 670،000 بیننده فراتر رفته است و سرانجام فروش سال گذشته سینما در حدود بود 10 میلیارد گوجه فرنگی رسیده.

از آنجا که درآمد سینما در سال 1398 تقریباً بود. با انتشار 70 فیلم نزدیک بود 300 میلیارد گوجه فرنگی آن زمان از نظر بسیاری رقم بالایی محسوب نمی شد اما اکنون با 290 میلیارد تومان کاهش به 10 میلیارد تومان رسیده است. با توجه به حوادثی که طی یک سال گذشته در سینما رخ داده و شرایط باقیمانده ، مسلماً شرایط بسیار مهمی است. ورشکستگی سینما به طور فزاینده ای به راه حل های اصولی نیاز دارد.

جزئیات گزارش در سال 2007 ارتباط دادن قابل رویت.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا