جامعه

چه کسانی مقصران اصلی شیوع ویروس کرونا در جامعه هستند؟

بیش از هشت ماه پس از شیوع جهانی ویروس کرونا ، دانشمندان هنوز به درمان م effectiveثر این بیماری نرسیده اند. روش اصلی و م forثر سازمان بهداشت جهانی برای مبارزه با بیماری عروق بیماری کرونا قلب حفظ فاصله اجتماعی ، استفاده از ماسک و شستن منظم دست ها با آب و صابون است. علی رغم تأکید بر موضوعات بهداشتی و مقامات کشورهای مختلف برای در نظر گرفتن مسائل بهداشتی ، ما شاهد شیوع افسارگسیخته کوید 19 در کشورهای مختلف هستیم. محققان به شدت به دنبال پاسخ این سوال هستند که چه کسی مقصر شیوع ویروس کرونا در جامعه است؟ دانشمندان برزیلی در تحقیقی به این س answeredال پاسخ دادند.

بر این اساس، تحقیقات دانشمندان دانشگاه استاد استادوئل دی لوندرینا در برزیل نشان داده است که افراد با شخصیت ضد اجتماعی تمایل زیادی به نقض مقررات عروق بیماری کرونا دارند. این افراد خطر شیوع بیماری کوید 19 را دست کم می گیرند و از شستشوی منظم دست اجتناب می کنند.

اختلال شخصیت ضد اجتماعی یا به اختصار ASPD به شرایطی گفته می شود که در آن فرد نتواند یا مایل به رعایت موازین اجتماعی نیست. وی به دلیل نقض قوانین اجتماعی احساس گناه نمی کند و مرتبا مرتکب اعمال غیرقانونی و ضد اجتماعی می شود. البته ، کسانی که با اختلال شخصیت ضد اجتماعی دست و پنجه نرم می کنند ، نباید با مجرمان اشتباه گرفته شوند. تخمین زده می شود که 3٪ از مردان و 1٪ از زنان به این اختلال شخصیت مبتلا هستند.

افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی چهار علامت اصلی دارند که عبارتند از: 1- خودمحوری 2 – رنج بردن از ضعف وجدان 3 – رفتار تکانشی دارند 4 – کشش سطحی دارند).

تکانشگری به حالتی گفته می شود که در آن فرد برای لحظه ای میل شدید دارد که به یک محرک ذهنی یا انگیزه خارجی پاسخ دهد. رفتار تکانشی همچنین می تواند ناشی از اطاعت کورکورانه از محرک های داخلی باشد ، صرف نظر از پیامدهای اجتماعی و محیطی. غالباً ، آنها در پاسخ به محرک های بیرونی بیش از آنکه به قدرت تفکر و استدلال متکی باشند ، با انگیزه لحظه ای عمل می کنند.

علل اختلال شخصیت ضد اجتماعی افراد مستقیماً با مشکلات وراثتی و محیطی مانند نوع آموزش ارتباط دارد. مشاهده شده است که این افراد اغلب به خانواده هایی تعلق دارند که از کمبود تحریک رنج می برند و از روش های سختگیرانه برای تنبیه کودک استفاده می کنند.

دانشمندان برزیلی اعلام کرده اند: نتایج تحقیقات ما نشان می دهد که هرچه اختلالات شخصیت ضد اجتماعی و ضد اجتماعی بیشتر باشد ، احتمال نقض مقررات بهداشتی بیماری کرونا تحمیل شده توسط دولت نیز بیشتر است. این به وضوح نشان می دهد که چرا ، با وجود افزایش تعداد قربانیان و افراد آلوده به ویروس کرونا ، ما از محدودیت های ویروس در جامعه چشم پوشی می کنیم..

محققان برزیلی بیش از 1500 نفر را مورد مطالعه قرار دادند. مطالعات آنها افراد ضد اجتماعی را با افراد وفادار به قوانین اجتماعی مقایسه کرد. یافته های این مطالعه نشان داد افرادی با خودمحوری بالا ، ضمیر ضعیف ، رفتار تکانشی بالا و جاذبه سطحی (4 علامت اصلی اختلال شخصیت ضد اجتماعی) نسبت به سایرین کمتر به استانداردهای بهداشتی پایبند هستند.

با این حال ، علت خرابی تاج جامعه فقط به افراد ضد اجتماعی مربوط نمی شود. این افراد به دلیل رفتارهای بی پروا ، مطمئناً در شیوع ویروس در جامعه نقش بسزایی دارند ، اما به طور كلی ، هر شخصی كه نتواند از محدودیت های عروق كرونر و مسائل بهداشتی پیروی كند ، بی خطر است كه جان دیگران را به خطر می اندازد.

مقامات برزیلی در حال حاضر نگران افزایش ویروس کرونا در این کشور هستند. در ابتدای اپیدمی تاج جهانی ، در نیمکره شمالی زمستان و در نیمکره جنوبی ، جایی که برزیل واقع شده است ، تابستان بود. بنابراین شیوع ویروس در نیمکره شمالی در ابتدا زیاد بود و کشورهای آمریکای لاتین کمتر رنج می بردند. با ورود پاییز به نیمکره جنوبی ، که همزمان با آوریل بود ، شیوع بیماری Covid 19 در منطقه شدت گرفت. اکنون که اواخر زمستان در برزیل است ، دولت هنوز نتوانسته است شیوع ویروس را کنترل و مدیریت کند.

تاکنون بیش از 4 میلیون نفر در برزیل به ویروس کرونا آلوده شده اند. 125000 نفر از آنها جان خود را از دست دادند. مقامات برزیلی امیدوارند تا ابتدای فصل تابستان (اکتبر) و در دسترس بودن واکسن تاج بتوانند شیوع ویروس را در نیمکره جنوبی کنترل کنند. برزیل از نظر بیماری بیماری کرونا قلب و تلفات در رتبه دوم جهان پس از ایالات متحده قرار دارد.

17302

دکمه بازگشت به بالا