خبرهای کلی

لزوم توجه به ذخایر ژنتیکی خلیج فارس – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرنگار آنلاین عبدالرسول دریایی صبح روز دوشنبه در دیدار با فرماندار جاسک با اشاره به صد هزار تن صید غیرقانونی در سال در استان هرمزگان گفت: حدود 10 هزار کشتی صید غیرمجاز در استان وجود دارد . این مقدار صید غیرقانونی ، در حالی که کشتی های بدون مجوز کنترل نمی شوند و کنترل آنها دشوار است.

درجایی گفت: “متأسفانه ، روش های ماهیگیری مخرب و غیرمجاز به ساحل و خط ساحلی رسیده اند که متأسفانه با تجهیزات ماهیگیری ناکافی است.” و ماهی های مولد و نابالغ را به طور غیرقانونی صید می کند.

مدیرکل شیلات هرمزگان خاطرنشان کرد: 2237 کیلومتر خط ساحلی در استان هرمزگان داریم که بدون شک از امکانات ، تجهیزات و نیروی انسانی شیلات هرمزگان برای تأمین حفاظت از دریا برخوردار نیست.

وی اضافه کرد: واحد طبیعت آبزیان شیلات بدون شک قادر است از منابع آبزیان شیلات هرمزگان با هشت پایگاه و کمبود نیروی کار در حدود 80٪ در این واحد محافظت کند و نیاز به توجه و همکاری ویژه سایر دستگاه های ذیربط و ارگان های دریایی دارد.

دریایی تأکید کرد: شناسایی بیش از 10 هزار کشتی غیرمجاز در سراسر استان متشکل از بیش از 1500 فروند شناور غیرمجاز از این قبیل در شهرستان جاسک نشان می دهد که صید غیرقانونی به حیوانات آبزی حمله کرده و تردیدی در ادامه روند صید غیرمجاز وجود ندارد صدمات جبران ناپذیری به این شناورها خواهیم دید.

بیکاری ، خشکسالی ، کمبود فرصت های شغلی در سواحل ، دسترسی آسان به دریا از هر طریق و در هر زمان ، سودآوری ماهیگیری غیرقانونی ، در دسترس بودن و ارزان بودن تجهیزات ماهیگیری غیرقانونی در همه مغازه ها ، تعداد دفعات کارگاه های غیرقانونی و اظهار داشت ، “بدون شک دریا مسئول حمله به ماهیگیری غیرقانونی نیست.

مدیرکل شیلات هرمزگان خسارت به جامعه صیادی مجاز ، فشار بیش از حد بر ذخایر آبزیان ، ورود ترال های طولانی از استان های همجوار ، عدم رعایت مناطق مرزی ، استفاده از اتباع خارجی در کشتی های غیرقانونی ، تخلفات احتمالی صید صنعتی ، عدم صید وجود یک سیستم در کشتی های صیادی سنتی به منظور کنترل و نظارت بهتر بر هزینه های بالای سیستم ، قاچاق آب ، آلودگی ، حضور آسان کشتی های متخلف در بنادر ، موتورهای غیر استاندارد و مسائل اصلی legfontosabb ماهیگیری غیرقانونی و آسیب رساندن به ذخایر

وی ایجاد پایگاه های جدید ، تخصیص اعتبارات موجود برای گشت ها ، نوسازی ناوگان یگان حفاظت از منابع شیلات ، استخدام نیروی کار و همکاری همه دستگاه های اجرایی را از مهمترین الزامات بهبود مبارزه با صید غیرقانونی عنوان کرد.

دریایی با اشاره به اختصاص 240 پروانه صید برای ساماندهی وضعیت صید در جاسک و از آغاز انتقال پروانه به ساکنان جاسک خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد ، 220 پروانه قایق دیزلی و 20 فروند لنج مخصوص آب این ماهی است.

مقابله با صید غیرقانونی یکی از اولویت های این شهرستان است

به عنوان پیگیری این جلسه که به منظور بررسی وضعیت صید غیرمجاز و شکار در این شهرستان برگزار شد ، فرماندار جاسک مقابله با صید غیرمجاز را از اولویت های این شهرستان عنوان کرد و گفت کلیه دستگاه های اجرایی و ذی صلاح در این زمینه رسیدگی می کنند. واحد و شرکت

محمد رادمهر با تشکر از اقدامات خوبی که اخیراً صنعت صیادی در زمینه مقابله با ترال انجام داده است ، اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات خوبی انجام شده است و امیدواریم آموزش و فرهنگ ماهیگیری مانند گذشته در دستور کار قرار گیرد.

دکمه بازگشت به بالا