اقتصادی

چاپ سلول‌های زنده با چاپگرهای سه‌بعدی

این شرکت فناوری داخلی برای چاپگرهای سه بعدی با فناوری محلی سازی شده قادر به تولید بافتهای زنده سلول با اندازه های زیستی است.

به گزارش رویداد برتر، یک فناوری چاپ سه بعدی مبتنی بر پنوماتیک را طراحی و توسعه داده است که قادر به چاپ سلول های زنده در یک محیط تمیز است و می تواند برای تولید بافت های مصنوعی با دقت و سرعت بالا استفاده شود.

در حال حاضر مدل های تجاری این دستگاه در مراکز تحقیقاتی فعالیت می کنند و در زمینه های مهندسی بافت و پزشکی ترمیمی به اساتید و دانشجویان خدمات ارائه می دهند. ارائه محصول توسط محققان و فعالان فناوری زمینه ای را برای تولید محصولاتی که به طور گسترده در زمینه های زیست شناسی و بهداشت استفاده می شود فراهم کرده است.

مدلهای مختلف این دستگاه ، با استفاده از اجزا و قابلیتهای مختلف ، قادر به چاپ هیدروژلهای حاوی سلولهای مختلف ، زیست توده های مرکب حاوی پلیمرهای قابل تجزیه زیست و ترکیبی از هر دو عنصر هستند.

این دستگاه به شما امکان می دهد تا طیف گسترده ای از رسانه ها را با کنترل دما از صفر تا 175 درجه سانتیگراد چاپ کنید. قابلیت های اتصال فرابنفش این چاپگر با استفاده از دو منبع نور عملکرد بالایی در سرعت 365 و 405 نانومتر دارد. این دستگاه به راحتی جابجا شده و می تواند به مکان های خاصی منتقل شود.

به گفته معاون علمی ، فعالان فناوری این شرکت طراحی کرده اند تا تخت دستگاه را حرکت دهند تا بتواند با دقت 5 میکرون در هر جهتی حرکت کند. دستگاه چاپ زیستی با قابلیت چاپ پلیمرها و هیدروژل ها در محیطی عاری از آلاینده ها و ذرات می تواند زمینه چاپ سلول ها را فراهم کند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا