اقتصادی

4 اولویت نجات‌بخش اقتصاد ایران در دولت آینده

رویداد برتر / کرمانشاه یکی از اعضای هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران گفت: ساماندهی سیستم بودجه ، بهبود فضای کسب و کار ، بهبود شرایط تبادل اقتصادی با جهان و مبارزه با فساد چهار اولویت اصلی اقتصادی است که دولت آینده باید به آنها رسیدگی کند.

کیوان کاشفی در گفت وگو با رویداد برتر ، با اشاره به انتخابات پیش رو و تغییر دولت کشور گفت: در حال حاضر مسائل اقتصادی به چالش اصلی کشور تبدیل شده اند که پیامدهای آن بر زندگی مردم و دولت آینده تأثیر می گذارد.

وی با اشاره به اینکه چهار محور مهم وجود دارد ، گفت: “دولت باید چالش های اقتصادی را در اولویت قرار دهد” ، اگر دولت به آنها رسیدگی کند ، به سایر موارد نیز می پردازد. البته نباید فراموش کنیم که حل همه این مشکلات در مدت شش ماه یا یک سال امکان پذیر نیست و باید به رسیدن به نقطه مطلوب ادامه دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه سازماندهی سیستم بودجه کشور را در اولویت دولت آینده دانست و اظهار داشت: “در حال حاضر ، روند بودجه این است که دولت پیشنهاد بودجه را ارائه دهد و نمایندگان مجلس با توجه به نیاز دولت آن را چکش می زنند. ایجاد شده است که هرگز تحقق نمی یابد.

کاشفی گفت: “هزینه های بودجه به طور کلی پایدار است ، اما منابع درآمد بودجه تا حد زیادی غیر واقعی است.” آن وجود ندارد.

وی نتیجه این روند را کسری بودجه شدید ، دسترسی به وجوه بانک مرکزی یا چاپ پول بدون پشتوانه عنوان کرد و تأکید کرد که چنین تحولات نقدینگی به سرعت در نرخ تورم منعکس می شود.

رئیس اتاق کرمانشاه معتقد است که اگر روند مالی به همین ترتیب ادامه یابد ، نقدینگی کشور تا پایان سال دو برابر خواهد شد و به میزان فعلی خود منجر می شود ، در نتیجه تورم خشمگین است که هیچ سیستم اقتصادی قادر به کنترل آن نیست.

کاشفی دومین اولویت اقتصادی دولت آینده را که فعالان اقتصادی به آن امیدوار بودند ، بهبود فضای کسب و کار اعلام کرد و گفت: “امروز آنقدر مجوز و سیستم در کشور داریم و آنقدر در بخش خصوصی مانده ایم که می تواند برای خصوصی باشد. بخش ، اما قبل از آماده شدن ، کار کنید ، نه افراد جدیدی که می خواهند یک کار را شروع کنند.

وی علت اصلی این مشکلات را عدم هماهنگی بین آژانس ها دانست و افزود: عدم هماهنگی بین آژانس های صدور مجوز ، آژانس های ذخیره مانند بانک ها و نهادهای نظارتی و هر یک به عنوان یک جزیره در منافع خود به ضرر بخش خصوصی عمل می کند. بخش

کاشفی گفت: به دلیل این شرایط ، ایران از نظر شاخص فضای کسب و کار وضعیت خوبی در بین کشورهای دیگر نداشت.

یکی از اعضای هیئت مدیره اتاق بازرگانی و صنایع ایران گفت: سومین موضوعی که دولت بعدی باید اولویت آن باشد ، بهبود مبادلات اقتصادی به ویژه با جهان است که خود به دو قسمت مهم تقسیم شده است.

وی بخش اول را بهبود تعاملات اقتصادی با جهان خواند و گفت: “به ناچار ما باید در این مسیر حرکت کنیم زیرا با روند فعلی ، همه چیز نمی تواند به جلو حرکت کند.” باید پیوستن به FATF و پیوستن به سوئیفت برای ارتقا activity فعالیت اقتصادی با جهان توجه جدی کرد.

وی قسمت دوم رونق تعاملات اقتصادی را تنظیم سیاست تجارت خارجی کشور خواند و بیان داشت: “طی سه تا چهار سال گذشته ، بخشنامه ها ، قوانین و مقررات زیادی برای صادرات و واردات صادر شده است که شرایط کار را بسیار دشوار است. “هیچ کشوری چنین محدودیت هایی ندارد ، بنابراین باید موانع برداشته شود.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه مبارزه با فساد را اولویت اقتصادی دیگر دولت آینده دانست و افزود: فساد همیشه به معنای اختلاس یا بازپرداخت دارایی های کلان بانکی نیست ، بلکه اشکال زیادی از فساد با همین تعداد بخشنامه و آیین نامه است. “وجود دارد.

مناطقی از فساد که تأثیر زیادی بر فعالیت اقتصادی بخش خصوصی دارند شامل وجود امضاهای طلا ، محدودیت در مجوزها ، سهمیه های مختلف و غیره است.

کاشفی با حذف امضاهای طلا ، کاهش محدودیت ها و غیره بر لزوم شفافیت و مبارزه با فساد تأکید کرد.

وی اظهار داشت: اگرچه کشور با چالش های اقتصادی دیگری مانند صندوق هایی مانند تأمین اجتماعی و حقوق بازنشستگی ، بورس و … روبرو است ، اما در صورت اصلاح این چهار اولویت اقتصادی ، بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور بهبود می یابد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا