اقتصادی

رئیس‌جمهور: می‌توان از مشکلات عبور کرد/بانک‌ها حق تعطیلی واحدهای تولیدی را ندارند

وی با بیان اینکه هیچ بانکی حق ندارد کارخانه ای را به دلیل ادعای خود تعطیل کند، گفت: می توان بر مشکلات فائق آمد.

به گزارش رویداد برتر، سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه های خود در سفر به استان سمنان با حضور در جلسه هیات دولت ضمن یاد و خاطره شهدای دانش آموز با تاکید بر اهمیت روز استکبار ستیزی اظهار کرد: 13 آبان یک نماد است. مبارزه با ظلم و استکبار است و باید به داشته های خود تکیه کنیم و به عنایت خداوند توکل کنیم.

رئیس جمهور در یک تقسیم بندی، وزارت مردم را به سه صورت برشمرد و گفت: «عده ای به دنبال وزارت منفعت طلبانه مردم هستند، نوع دیگر وزارت انسان گرا است. و قسم سوم، حل مشکلات مردم برای خداست که مشکلات جامعه را حل می کند و خرسندی خدا را به همراه دارد.

رئیسی با اشاره به اینکه حوزه خدمت رسانی به مردم در دسترس مدیران است، آنان را به پاسخگویی و پاسخگویی به مردم دعوت کرد و گفت: مسئولان باید در برابر خداوند، مشتری، مردم و مدیران عالی پاسخگو باشند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همه باید پاسخگوی عملکرد خود باشند، گفت: روحیه مسئولیت پذیری همان مسئولیت است و باید خود را در قبال مردم پاسخگو باشیم زیرا پاسخگو بودن در برابر یک سازمان اداری روابط ناسالم اداری را از بین می برد. “

وی همچنین معطل مردم را بی دلیل خواند و افزود: این درست نیست که بانک برای نیاز خود کارخانه را مصادره کند و هیچ بانکی حق ندارد کارخانه یا کارگاهی را برای رسیدگی به مطالبات تعطیل کند زیرا تعطیلی واحدهای تولیدی خلاف کشور است. سیاست.» این دولت است.

رئیس جمهور از دولتمردان خواست برای ایجاد اشتغال تلاش کنند و گفت: ما نمی بینیم که زیرساخت های یک واحد تولیدی در کشور وجود داشته باشد اما خانواده هایی هستند که در زمینه اشتغال و معیشت، اشتغال مشکل دارند.

رئیسی در خصوص مشکل کم آبی در استان سمنان تصریح کرد: جلساتی در مرکز استان با حضور تمامی دستگاه ها و دست اندرکاران مربوطه برای رفع مشکل و رفع مشکل برگزار شود.

وی با اشاره به تصادفات جاده ای در استان سمنان گفت: حتی مرگ یک نفر در جاده ها مضر است و آمار بالای تصادفات جاده ای غیرقابل قبول است.

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت برای رفع مشکلات مردم سمنان، گفت: ساخت خانه بهداشت 24 ساعته در میامی آغاز می شود و بنیاد مسکن روستاهای زلزله زده را جابه جا می کند.

وی همچنین خطاب به استاندار سمنان بر لزوم ایجاد بازارچه صنایع دستی در استان برای تولیدکنندگان این صنایع تاکید کرد: خام فروشی به معادن استان کاری اشتباه و ارزش افزوده به آن است.

سرپرست استانداری سمنان ظرفیت های کشاورزی، معدنی و گردشگری را خوب توصیف کرد و گفت: طبق قانون یک درصد از حقوق روستاییان باید توسط معدنکاران پرداخت شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من آینده را بسیار واضح می بینم و با وجود همه تهدیدها معتقدیم با تلاش و همدلی می توان بر مشکلات فائق آمد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا