هنر و فرهنگ

درگذشت منوچهر آریان‌پور  – رویداد برتر

منوچهر آریان پور در سن 92 سالگی در آمریکا درگذشت.

به گزارش رویداد برتر، این فرهنگ نویس، مترجم و صاحب «فرهنگ لغت آریان پور» در روز دوشنبه 6 آذر 1400 در آمریکا درگذشت.

منوچهر آریان پور در 16 شهریور 1308 در کاشان به دنیا آمد. در سال 1969 به کمک پدرش مدرسه عالی ترجمه را تأسیس کرد و سپس پس از فارغ التحصیلی به تدریس در دانشگاه های آمریکا پرداخت. او دکترای خود را در سال 1958 از دانشگاه کلرادو با پایان نامه خود در مورد والتر رالی دریافت کرد.

منوچهر آرین پور نوشتن «فرهنگ آریان پور» را از اوایل دهه 1350 با کمک شاگردان و برخی از اساتید همان دبیرستان آغاز کرد که در حال حاضر تعدادی فرهنگ لغت فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی به دست می آید.

منوچهر آریان پور در سال ۱۳۷۸ تمامی اموال موروثی خانواده آریان پور کاشانی را به دانشگاه کاشان اهدا کرد. او پس از مرگ، حق چاپ کتاب هایش را نیز به دانشگاه واگذار کرد.

عباس کتابی رئیس دانشگاه کاشان با صدور پیامی درگذشت منوچهر آریان پور را تسلیت گفت: درگذشت دکتر منوچهر آریان پور کاشانی فرهنگ‌نویس نامدار معاصر و از خیرین را تسلیت می‌گویم. جهان. دانشگاه کاشان.
دکتر. وطن

او در طول سالیان متمادی بارها از ایران، زادگاهش کاشان و دانشگاه کاشان دیدن کرده است و در آنجا سخنرانی ها و سخنرانی های عمومی آکادمیک برای دانشجویان و اساتید داشته است.

اعطای حق چاپ کتاب، دارایی موروثی ایرانی و جایزه سالانه آریان پور بخشی از کار دلسوزانه این استاد برجسته و فرهیخته دانشگاه کاشان است.

برای آن مرحوم رحمت و مغفرت الهی که در تمام طول عمر با نشاط بوده و به علم و دانش علاقه نشان داده است.

درود بر او. “

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا