خارجی

محتوای ضدیهودی و همجنس‌گرایی از کتب درسی سعودی‌ها حذف شد

این گزارش برخی از تعالیم وهابیان را اسلام می نامد و بیان می دارد كه سعودی ها همچنین با استفاده از زور مطالبی را كه دستور حفاظت از اسلام را داده بودند حذف كردند.

وب سایت مجله آمریکایی “تایم” به نقل از این اتاق فکر صهیونیست به نام “موسسه نظارت بر صلح و سازگاری فرهنگی در آموزش مدارس”: عربستان سعودی در آخرین مجموعه کتاب های درسی خود ، برای اولین بار ، بخشهایی را خواستار مجازات اعدام برای افراد غیر معتقد و همچنین بخشهای پیش بینی جنگ آخرالزمانی شده است که در آن مسلمانان تمام یهودیان را خواهند کشت.

اتاق فکر صهیونیست گزارش می دهد که اظهارات ضد یهودی مبنی بر اینکه “نیروهای صهیونیست” بر جهان حکومت خواهند کرد و اسرائیل قصد دارد از نیل تا فرات گسترش یابد ، دیگر در متن کتابهای درسی عربستان وجود ندارد.

این تغییرات همچنین شامل حذف بیشتر مطالب مرتبط با جهاد است که مجله تایم به عنوان مبارزه با دشمنان اسلام تعریف می کند و نوشتن این کلمه تعاریف دیگری نیز در جهان اسلام دارد.

ماركوس شف ، مدیر عامل اتاق اندیشه گفت: “ما شاهد تغییر چشمگیر و اقدام واقعی و اساسی در بالاترین سطح برای ایجاد تغییر و نوسازی برنامه درسی هستیم.” – و توهین ها برطرف می شود.

شف می گوید که برنامه های درسی سعودی طی ده سال گذشته با تمرکز بر آماده سازی دانش آموزان برای جهاد و شهادت تدریس می شده است.

در این گزارش آمده است كه كتابهای درسی عربستان سعودی كه به طور آزاد در سراسر جهان عرب در دسترس است و در كلاسهای آنلاین تدریس می شود ، یهودیان و مسیحیان را “دشمن اسلام” می دانند و می گویند كه كافران “هیچ فایده ای ندارند” که آنها همیشه در جهنم خواهند بود.

در همین حال ، دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا ، در پاسخ به این گزارش گفت كه به لطف سند چشم انداز 2030 با هدف مدرن سازی سلطنت سعودی ، این تغییرات نشان می دهد كه سعودی ها افراط گرایی را كنار می گذارند.

یک مقام سابق وزارت خارجه که نامش فاش نشده گفت دونالد ترامپ اصلاحاتی را در محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به دلیل ترس سعودی ها از اقدام منطقه ای در ایران ایجاد کرده است.

این مقام سابق آمریکایی گفت: “با رویارویی با ایران و کار با آن شرکت های خصوصی در زمینه حقوق بشر ، فضای محمد بن سلمان را برای مدرنیزه کردن عربستان سعودی و اجرای تغییرات مورد نظر گسترش داده ایم.” »

یک مقام فعلی وزارت امور خارجه نیز به مجله تایم گفت که گزارش ترامپ از این گزارش تشویق شده و تغییرات مثبتی در کتابهای درسی تأثیرگذار در عربستان سعودی رخ داده است.

یک مقام سعودی درمورد گزارش اتاق فکر صهیونیست ها به مجله تایم گفت: “اصلاحات آموزشی یک روند مداوم است که تا آنجا که ممکن است ادامه خواهد یافت.”

در سال 2016 ، عربستان سعودی سندی را به نام سند چشم انداز 2030 ارائه داد که هدف آن توسعه بخش های بهداشت ، آموزش ، زیرساخت ، تفریح ​​و گردشگری رژیم بود.

هدف دیگر این سند کاهش وابستگی نفتی عربستان و تنوع بخشیدن به اقتصاد آن بود.

311311

دکمه بازگشت به بالا