اقتصادی

نقش موزه ارتباطات در دیجیتالی‌سازی فرایندهای پستی

اتحادیه جهانی پست به سخنرانی رئیس موزه ملی ارتباطات درباره حفظ میراث دیجیتال در همایش یکصدمین سالگرد موزه ایران که به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس مجاری برگزار شد، توجه داشت. Telekom. کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم).

به گزارش رویداد برتر، گزیده‌ای از سخنرانی حسن عمیدی ​​درباره میراث دیجیتال و لزوم دیجیتالی‌سازی موزه‌های ایران در تاریخچه اینستاگرام اتحادیه جهانی پست بازنشر شده است. در کنفرانسی با عنوان 100 سال موزه ایران که در 29 آبان 1400 در سالن کنفرانس موزه ملی ایران با همکاری ایکوم ایران، موزه ارتباطات و کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد، رئیس موزه ایران گفت: یکی از دلایلی که مردم نمی توانند با موزه ها ارتباط خوبی برقرار کنند.

وی در سخنرانی خود در یکصدمین سالگرد همایش موزه های ایران بر استفاده از ظرفیت های نوین فناوری در مدیریت موزه و حفظ میراث دیجیتال تاکید کرد. مدیر موزه ارتباطات با بیان اینکه افزایش حجم اطلاعات موزه ای برای عموم نیاز به خلاصه سازی و ساده سازی دارد، پیشنهاد کرد با طبقه بندی اطلاعات و انتقال آن به فناوری های جدید، ارتباط اشیاء موزه ای با مردم بهبود یابد.

وی با تاکید بر اینکه امروزه دیجیتالی شدن موزه‌ها گامی مهم در معرفی اشیاء موزه‌ای و دریافت آن به مردم است، گفت: موزه‌داران باید با این نوع فناوری‌ها آشنا باشند و تکنیک‌های جدیدی برای ارتباط با آثار موزه‌ای و مردم طراحی کنند.

مدیرکل پست ملی همچنین به نقش موزه ارتباطات در دیجیتالی شدن فرآیندها پرداخت و اذعان داشت: بازدید شخصی از علاقمندان به فرهنگ و تاریخ کشور.

عمیدی ​​با تاکید بر نگرش مثبت موزه ملی ارتباطات برای تقویت و ماندگاری موزه ها به عنوان نهادهای فرهنگی و نقش آفرینی در تاریخ و فرهنگ کشور، گفت: علاوه بر فراهم آوردن فرصت مجازی برای سایر موزه ها. تورهای گردشگری و انتشار در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نیز در این زمینه نقش آفرینی می کند.

وی همچنین با اشاره به همکاری های صورت گرفته در برگزاری تورهای مجازی از 13 موزه ایران در نوروز، گفت: این اقدام باعث الگویی برای سایر موزه ها برای ایجاد تور مجازی در سایت های خود در شبکه های اجتماعی شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا